2010. február 18., csütörtök

Kínai pirított tészta


Ahogy felfedeztem még anno a kis kínai büféket teljesen elvarázsoltak, emlékszem volt egy egész hosszú időszakom, amig édes-savanyú csirkét ettem folyton folyvást:) Nem tudtam megunni sokáig, meg az Uncle Ben's félét is szerettem nagyon, de ilyeneket már ritkán eszem, ahogy olvasgattam kicsit glutamát témában, hát nem annyira szimpatikus dolog, de mintahogy sokan a kínai büféknek köszönhetem én is az Ázsiai ételek iránti vonzalmamat az biztos. Ez a pirított tészta étel is innen ered, mert hogy megpróbáltuk leutánozni  vagy tizenpár éve(jesszus!) is van ennek, arra konkrétan emlékszem, hogy tényleg megpirítottam a tésztát és erősen csodálkoztam, hogy nem az lett amit én elképzeltem:)
De a többedik próba már egész hasonló lett és azóta is rendszeresen készítjük. Hónap elején a párom szülinapjára készült és a szép kis rákocskák miatt lett belőle ünnepi étel, sőt ha minden igaz ma pont egy ázsiai étteremben tudunk torkoskodni Torkos csütörtök alkalmából, már alig várom:))

Hozzávalók

200g Mie tészta, vagy bármilyen kínai noodles, de sokszor sima spagetti tésztából készítem

2 sárgarépa
1/4 káposzta, vagy kelkáposzta, kisebb fej káposztából
1 nagy vöröshagyma, vagy ha van 2-3 újhagyma
1 marék mungó babcsíra
1 tojás
15 db garnéla rák (fagyasztott) vagy csirke husi is finom bele
1 doboz kókusztej
2 ek szója szósz
1 ujjnyi gyömbér
3 gerezd fokhagyma
2 ek szezám olaj

A tojást megsütöm rántottának, aztán felcsíkozom. A rákocskákat kókusztejben és egy kis vízben, pici sóval ésegy gerezd fokhagymával megfőzöm, ez forrástól számítva kb 4-5 perc. A zöldségeket julienne-re, azaz helyes kis csíkokra vágom, ez tényleg kicsit türelem játék, de megéri. A tésztát vízben kifőzöm vagy forrásban lévő vízzel leöntöm és pár percig állni hagyom.
Egy wokban felhevítem az olajat belereszelem a gyömbért és a maradék fokhagymát, picit pirítom, majd hozzá adom a nagyobb darabokra felszeletelt hagymát és zöldségeket a csíra kivételével. Itt egyébként bármilyen szimpi zöldséget lehet használni, most nem volt borsó, de azt is szoktam bele tenni.
Pár percig pirítom, aztán mehet bele a mungóbab csíra is, addig pirítom amig marad a zöldségekben egy kis roppanósság. Hozzáadom a tésztát és a szójaszószt, alaposan átforgatom. Hozzáadom a tojást és a garnélát és kész is. 2-3 személyes adag lett, marad még nekem másnap ebédre is, erről készült gyorsban a kép.

11 megjegyzés:

  1. Ezt én is szeretem, mi is próbálkoztunk anno ezerrel leutánozni, amikor megkóstoltuk. A kókusztejet mindig bele szoktad tenni vagy csak a garnélák miatt? én még nem tettem soha, mondjuk vagy marhahúsosan vagy csak zöldségekkel szoktam készíteni.

    VálaszTörlés
  2. Szia Kata, a kókusztejben csak megfőztem a rákokat azt nem öntöm hozzá, kiszedem belőle a rákot és úgy adom a tésztához. Marhahúsosan is nagyon fincsi lehet!:)

    VálaszTörlés
  3. Még sosem ettem kínai étteremben! Pedig van, én meg bambán elsétálok mellette mindig :-)

    Az Uncle Ben's édes-savanyút millió éve ettem, és imádtam! El kell menjek abba a kajáldába, mese nincs!

    VálaszTörlés
  4. Szia Viki! Nem baj, hogy elsétálsz mellette, mert otthon sem olyan nagy bűvész mutatvány megcsinálni, neked ne menne;))) viszont az igazi, finom füstös wok íz az amit nem tudok itthon repordukálni.

    VálaszTörlés
  5. Köszi a receptet! Én imádom ezt, de még sosem készítettem itthon. Édes-savanyú és mézes-szezámmagos csirkét igen, nagyon jó recepteket találtam hozzá.

    VálaszTörlés
  6. Szia Garffyka! hát nagyon szívesen:)) itt az ideje, hogy kipróbáld, mert tényleg nem bonyi megcsinálni! fúú az a mézes szezámos csirke is jól hangzik ám;)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szeretjük a kínai ételeket, köszönöm ezt az ötletet!

    VálaszTörlés
  8. Kedves Napmátka! Mi is nagyon szeretjük. Tegnap is finit ettünk a Buddha étteremben a Torkos Csütörtök alkalmából, mert, hogy sikerült foglalnunk egy étteremben:), ami nagyon nem volt egyszerű mutatvány. örülök, hogy tetszik a kaja:))

    VálaszTörlés
  9. jaj de jó! régen én is nagyon szerettem, azután valahogy elfelejtödött, pedig a rákot is és a kínait is szeretjük. a napokban elkészítem!

    VálaszTörlés
  10. szia nokedli, azért jó tudni, hogy te voltál:)
    jó étvágyat hozzá, ha megcsinálod! a rákot nem muszáj kókusztejben főzni, az is fini lesz, ha csak átpirítod.

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz