2009. november 19., csütörtök

Bögrés mákos birsalma sajttal és áfonyalekvárral, fehércsokival

A bögrés mákos a világ egyik legegyszerűbb és nagyszerűbb süteménye, kell hozzá egy 2,5 decis bögre, pár egyszerű összetevő és kész egy nagyon finom sütemény. Ráadásul nagyon könnyen variálható, úgyanúgy működik dióval is és én megmerném kockáztatni, hogy akár kókuszreszelékkel is, de ezt még nem próbáltam ki.


Készíthetjük torta formában, egyszerű tepsiben, kerekre, szögletesre, de az egyéni fantáziára van bizva, hogy milyen formájúra készítjük.
Én készítettem belőle most pite formában, egy átlagos piteformából 2 tortácskám lett, amit aztán megtöltöttem házi fekete áfonya lekvárral és a tetejét megcsíkoztam egy kis fehércsokival..hümmm, az irodában nem kellett a lánykákat nagyon kínálgatni vele:) Készítettem belőle kis tepsiben is, ebbe apró kockákra vágott birsalma sajtot tettem! Amit barterba kaptam egy kis kékszőlő-birs lekvárért cserébe, J:) barátnőm anyukája készítette, hozzá teszem zseniálisan finom és ezúton is mégegyszer köszönöm!

Így is finom lett, de leközelebb egy kicsit több birsalma sajttal próbálkozom mert, így egy kicsit száraz lett, de mondjuk a kávé mellé tökéletes volt, de elfért volna mellette egy kis vanília szósz v. fagyi.

Hozzávalók: (2,5 dl bögrével mérve)

2 bögre liszt ( nálam 1 teljes kiörlésű tönköly, 1 durum)
1 bögre gyümölcs cukor
1 bögre olaj vagy ennek megfelelő mennyiségű vaj
1, 5 bögre darált mák
1 bögre tej
1 zacskó sütőpor (Alnatura borkő sütőpor, ebből 6 g)
1 kk szódabikarbóna
2 tojás
csipet fahéj, egy öntet wiskey:)
feketeáfonya lekvár
80g fehércsoki
100 g birsalmasajt, lehet több is

A tepsit kikenni:
vaj+ zsemlemorzsa

A tojást kikeverem a cukorral, hozzáadom a többi hozzávalót is és alaposan elkeverem. A tepsit kikenem vajjal és megszórom liszttel vagy zsemlemorzsával a felesleget kiöntöm belőle, a masszát beleöntöm, úgy hogy számítsuk rá, hogy majdnem a duplájára fog nőni. 170-180 fokon úgy 20-25 perc alatt, porcelán formában 30-35 perc alatt szépen megsül. Ha lekvárral töltjük megvárjuk míg kihűl ketté vágjuk és megtöltjük a lekvárral én a tetejére is tettem egy kis olvasztott fehércsokit. A birsalmásnál a tésztába kevertem a kis kockákra vágott birsalmasajtot.

2 megjegyzés:

  1. Micsoda ízkavalkád! Recept mentve! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. hát örülök, hogy tetszik, szívesen:), viszont én egy csomót ettem belőle;) mehetek majd futkorászni:(((:)azért biztos csinálok még ilyet

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz