2009. október 22., csütörtök

Sütőtökös-zsályás pogácsa


Vendégségbe jöttek hozzám a barátnőim, mondhatom, jó kis tanulságos nap volt:), először is rá jöttem, hogy a takarítgatást nem az előtte való napon kellett volna elkezdeni, de azóta még az ablakot is lemostam és szép tiszta kezd lenni minden:)) Viszont aznap sikerült egy kicsit megzizzeni már reggel, mert a sok gondolatomba merülve, hogy mit kéne még munkába menés előtt gyorsba letakarítani?, illetve mit kell még vennem a menühöz?...stb, hogy szegény kutyit az ajtó előtt felejtettem... szegénykém az ajtó előtt ült, eléggé súlyos arckifejezéssel, hogy: kizártál!? de aztán összepuszilgatás és jutifalat szájba tömés után, szerintem hamar megbocsájtott..legalábbis remélem:)

Szóval volt ez a pogi, ami meglehetősen viccesen készült, két lányka nagyon aranyos/buzgón neki is látott az elkészítésnek, mondtam nekik, hogy nézzék meg a receptet és pakolják egy tálba a pogi hozzávalóit, én meg közben tudom csinálni a sültpaprikás-aszaltparadicsomos gnoccit. Hallgattam szinte csak őket, ahogy nagy hozzáértéssel pakolászták a tálba a hozzávalókat, de amikor már egy jó 10 percnyi kavargatás után ránéztem a pogácsa tésztára, hát egy kissé elképedtem, ugyanis egy folyékony kis cuccot kavarásztak, hát bevallom rég nevettem ilyen jót:), ugyanis 35 g lisztet sikerült a tálba szösszinteni a 350 g helyett:))))))))))) de aztán korrigálva ezt a kis málőrt:), nagyon finire sikeredett végül ez a pogi. Kellett hozzá, hogy így készüljön!

Hozzávalók:

2,5 dl török joghurt vagy tejföl vagy sima joghurt, illetve ezek szimpatikus keveréke
1 dl olaj+ha szükségesnek érezzük 3 ek olaj
1 dl olvasztott vaj
185 g sült sütőtök
1 egész tojás
35 dkg liszt
2 tk. só
2 kk. sütőpor, bio Alnatura DM-ből
15 dkg feta sajt
15 zsálya levélke

Tetejére: nálam most napraforgó mag, tökmaggal szerettem volna, de sajnos égen-földön nem lehetett kapni a környéken, ha megcsinálom majd újra akkor még lehet beteszek egy képet:)
A lisztet beleszórtam egy tálba, hozzáadtam a sütőport és az egész tojást, a sót és belemorzsoltam a feta sajtot. A sütőtököt először összemixeltük botmixerrel, így a tészta homogénebb és nagyon szép sárga lett (első és utolsó kép), másodszor csak villával alaposan összetörtem így rusztikusabb ám kevésbé látványos lett a végeredmény, azonban mindkét módszerrel finom lesz az kétségtelen:) Végül a sütőtököt és a folyékony összetevőket (olvasztott vaj, joghurt, olaj) és az aprított zsályát is hozzáadtam a tésztához, majd jó alaposan összekevertem.

A plusz 3 evőkanál olajat csak abban az esetben adjuk a tésztához ha nagyon ragadna, így sokkal könnyebb lesz vele bánni. Kézzel formáztam belőle szimpatikus méretű kis közepes pogácsákat, megkentem a tetejüket a felkevert tojássárgával, megszórtam a szotyival és előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt szép nap sárgára sütöttem.

Nagyon jól passzolt hozzá az a száraz merlot, amit iszogattunk hozzá, a Wanda pincészetből hoztunk Egerből.
A pogi az Nők Lapja Café-n régebben begyűjtött és jó néhány variánsban már elkészített török feta sajtos pogácsa alakítgatásával született.

6 megjegyzés:

  1. Micsoda ötlet! Nagyon kíváncsi lennék az ízére, próbálom elképzelni...:)

    VálaszTörlés
  2. Finom! 2x sütöttem már meg. pikk-pakk elfogyott. Agyalok rajta, hogy holnap megsütöm harmadjára:)) Pikáns, enyhén érezni rajta a sütőtökízt, de a feta krémessége és a zsálya illatossága, olajossága is érződik rajta.

    VálaszTörlés
  3. Én feta helyett juhtúróval is kipróbálom : )

    VálaszTörlés
  4. jó ötlet!:)juhtúróval csak jó lehet, de én most ricottával próbálgatom:)

    VálaszTörlés
  5. szerintem ennek a poginak a lényege a kezdetben 10% liszt, majd később, mikor már jó folyós a tészta adagoljuk a többit.
    Ez kérem nem malőr, ez tudomány :))
    J.

    VálaszTörlés
  6. jaj, épp a saját receptemet keresgélem:), hát erre elfelejtettem válaszolni, bocsi J ügynök:)(men in black:)), de abszolute igazad van:)))

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz