2009. október 23., péntek

Mákos-almás morzsa

A sütőtökös császármorzsa adta az ötletet, hogy ha a sütőtök jól működött a tésztában, talán mással is lehetne próbálkozni. Már napok óta valami mákosra vágytam, néha ez nagyon s.o.s probléma:) akkor elszoktam pusztítani egy óriási mákos rétest:)), de most volt itthon mák hát több se kellett, hogy reggelire mákos-almás morzsát készítsek. Kellett is, hogy nyugtassam magam reggel míg nagyon furi üzeneteket írkált a blogger és nem működött az oldal, de végül szerencsére elhárították a hibát, úgyhogy a sok hasonló üzenetet kapó blogger végül megnyugodhatott.

Hozzávalók 2 nagyobb vagy 4 kisebb adaghoz

3 tojás
1 kis pohár tej, kb. 1.5 dl
8 ek darált mák
2 ek durum liszt
2 ek búzadara
2 ek gyümölcs cukor
1 kicsi alma
1/2 narancs reszelt héja (bio)
csipet fahéj
csipet só

Tetejére:
méz, mazsola
A tojásokat feltörtem, külön tálba a fehérjét és a sárgáját. A sárgáját elkevertem a fele tejjel, gyümölcs cukorral, mákkal, narancshéjjal, liszttel és darával. Bele reszeltem a meghámozott almát és végül a maradék tejjel is felöntöttem és pihentettem kb. 15 percig. Közben habot vertem egy csipet sóval a fehérjéből. Alaposan összekevertem a mákos masszával kb. a fehérje harmadát, majd óvatosan a maradékot is beleforgattam.
2 ek vajat melegítettem egy serpenyőben és a massza felét beleöntöttem. Vártam míg megpirul az egyik fele, ez néhány percet igénybe vett, majd ketté vágtam és óvatosan kis darabokra szakítva megforgattam és miközben még egy kis vajat tettem alá. A maradék masszával ugyanígy jártam el.Tálalásnál egy nagy evőkanál méz vagy porcukor és egy jó ideje malaga borban ázó mazsola járt hozzá, de szilvalekvárral is megkóstolnám.

4 megjegyzés:

  1. Milyen jó édesség! Nagyszerű ötlet! Egy jó kis őszi leves után ezt kérem:)

    VálaszTörlés
  2. :))köszönöm, én is gondoltam rá, hogy elé kéne valami jó kis leveske legközelebb.

    VálaszTörlés
  3. Sziia Kata, hát nagyon jó étvágyat hozzá :)!!

    VálaszTörlés

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz